onsdag 10 september 2014

Kursens mål


Kursmål är de som är listade nedan och dessa kommer jag genomgåenda att belysa i bloggen.

Redogöra för och problematisera aktuell didaktisk forskning med relevans för barns språkliga, matematiska och estetiska lärprocesser
Förhålla sig kritisk till olika teorier och metoder för språkliga och matematiska lärprocesser
Redogöra för och problematisera olika villkor för hur barn med annat modersmål (L1) än svenska kan stödjas i sin språkutveckling, såväl i svenskan som i sitt modersmål
Redogöra för och kritiskt granska olika metoder för att på ett tidigt stadium kartlägga, identifiera och förebygga kommunikativa svårigheter
Självständigt planera, genomföra, utvärdera och kritiskt reflektera över ett tematiskt arbete där de estetiska arbetsformerna används för att undersöka och bearbeta olika kunskapsområdena
Utifrån estetiska lärprocesser planera, genomföra och kritiskt granska ett didaktiskt material med fokus på barns lärande
Tillämpa, motivera och kritiskt granska användandet av olika digitala redskap för att stödja barns utveckling
Kritiskt granska och analysera olika vetenskapliga texter med relevans för kursens innehåll och för den kommande yrkesrollen
Skriva och bearbeta texter enligt vedertagen svensk skriftspråksnorm och använda källhänvisningsteknik enligt Harvardsystemet

Kommunicera kursens innehåll med barn och yrkesverksamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar