Kursmål är de som är listade nedan och dessa kommer jag genomgåenda att belysa i bloggen.
Redogöra för och problematisera aktuell didaktisk
forskning med relevans för barns språkliga, matematiska och estetiska
lärprocesser
Förhålla sig kritisk till olika teorier och metoder
för språkliga och matematiska lärprocesser
Redogöra för och problematisera olika villkor för
hur barn med annat modersmål (L1) än svenska kan stödjas i sin språkutveckling,
såväl i svenskan som i sitt modersmål
Redogöra för och kritiskt granska olika metoder för
att på ett tidigt stadium kartlägga, identifiera och förebygga kommunikativa
svårigheter
Självständigt planera, genomföra, utvärdera och
kritiskt reflektera över ett tematiskt arbete där de estetiska arbetsformerna
används för att undersöka och bearbeta olika kunskapsområdena
Utifrån estetiska lärprocesser planera, genomföra
och kritiskt granska ett didaktiskt material med fokus på barns lärande
Tillämpa, motivera och kritiskt granska användandet
av olika digitala redskap för att stödja barns utveckling
Kritiskt granska och analysera olika vetenskapliga texter
med relevans för kursens innehåll och för den kommande yrkesrollen
Skriva och bearbeta texter enligt vedertagen svensk
skriftspråksnorm och använda källhänvisningsteknik enligt Harvardsystemet
Kommunicera kursens innehåll med barn och
yrkesverksamma
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar